Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

kontakt sökes!

Har du frågor om oss eller ditt elavtal? Hör av dig så svarar vi så fort vi kan.

mejla kundservice

TELEFON:

0321-68 89 00

TELEFONTIDER:

Mån-Tors 8:00 – 18:00
Fredagar 8:00 – 16:00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

 

 

vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna just nu. Längre ner på sidan finns svar på flera funderingar.

Vem kontaktar jag vid flytt?

Flyttar du inom Ulricehamn, Sandhult Sandared eller Östra Kind?
Då kontaktar du våra lokala kundtjänster på respektive ort:
Ulricehamns Energi 0321-53 23 00
Östra Kinds Elkraft 0321-53 02 00
Sandhult Sandareds Elektriska 033-23 37 55

Gäller flytten Borås eller någon annan ort?
Kontakta kundservice på  0321-68 89 00.

Läs mer här.

Hur gör jag för att teckna ett elavtal?
Du bygger enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj ”bygg ditt elavtal”. Du är också välkommen att ringa oss på 0321-68 89 00 så hjälper vi dig över telefon.

Gå till alla frågor & svar

Kontakta oss

TELEFON:

0321-68 89 00

TELEFONTIDER:

Mån-Tors 8:00 – 18:00
Fredagar 8:00 – 16:00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

info@7hkraft.se

 

Vi ÄR 7H Kraft

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

VD
Marcus Gustafson
0321 - 68 89 00
Marknad
Emmy Segerqvist
0321 - 68 89 05
Marknad
Anders Rost
0321 - 68 89 04
Marknad
Annica Sjöö
0321 - 68 89 03
Ekonomichef
Katarina Johansson
0321 - 68 89 00
Marknad
Stefan Carlgren
0321 - 68 89 00
Marknad
Carina Friberg
0321 - 68 89 00

MOT NY ADRESS?

Frågor och svar
Vad innebär höjd kvotplikt?
Riksdagen har beslutat om höjd kvotplikt för elcertifikat, för att Sverige ska nå sina klimatmål. Den ökade kostnaden betalas av dig som kund. Den höjda kvotplikten syns som en tilläggsavgift för dig som har  fastprisavtal tecknat före 2015-11-01. Har du tecknat fastprisavtal fr o m 2015-11-01 är den nya höjda kvotplikten inräknad i det avtalade elpriset. För kunder med rörligt pris slår den höjda kvotplikten igenom automatiskt eftersom månadens elcertifikatpris alltid baseras på aktuell kvotplikt och aktuellt marknadspris. Läs mer här.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Är du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0321 – 688900 eller info@7hkraft.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.
Har ni solceller?
Nej, men vi hjälper dig gärna att hitta en lokal återförsäljare om du vill installera solceller hemma. Som mikroproducent kan du sänka din vanliga elförbrukning och sälja överskottet till oss. Just nu får du 60 öre per kilowattimme när du tecknar avtal med oss.
Varifrån kommer elen?
Vi handlar på den nordiska elbörsen NordPool, i likhet med nästan alla elhandelsbolag. Dessutom har vi avtal med lokala producenter av energi från sol, vind, vatten och biogas.