Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Mot ny adress?

Bra att veta för dig som ska flytta

 

Flyttar du i ulricehamn eller inom sjuhärad?

Kontakta vår lokala kundtjänst på din ort:

Ulricehamns Energi 0321-53 23 00

Östra Kinds Elkraft 0321-53 02 00

Sandhult-Sandareds Elektriska 033-233755

 

Gäller flytten någon annan ort?

Kontakta kundservice på 0321-68 89 00.

 

Ska du flytta in?

Anmäl din flytt till elnätsbolaget i god tid före inflyttning för att vara säker på att få el levererad till din nya adress. Du behöver ange anläggningsadress och lägenhetsnummer, tillträdesdatum och vem som ska stå för abonnemanget. Elnäts- och elhandelsavtal ska tecknas av samma person.

 

Välj ett elavtal med 7h Kraft

Därefter kan du teckna ett elavtal.  Du kan välja fastprisavtal från 6 månader upp till 5 år eller ett avtal med rörligt pris. För att teckna ett elavtal behöver du uppge personnummer, namn, adress, telefonnummer och startdatum för din elleverans. Om du bor på en ort där vi inte har samarbete med nätbolaget måste du också uppge anläggnings-id och områdes-id. Dessa uppgifter får du av nätbolaget. Eftersom vi samarbetar med de lokala elnätbolagen Ulricehamns Energi, Östra Kinds Elkraft och Sandhult-Sandareds Elektriska får du el- och nätkostnader på samma faktura om du bor inom deras upptagningsområde. På andra orter får du en separat faktura på elkostnaderna. Du kan välja e-faktura och/eller autogiro för att få en smidigare betalning om du vill. Om du inte gör ett aktivt val och tecknar elavtal får du ett anvisningspris, vilket oftast är dyrare.

 

Ska du flytta ut?

Som kund hos 7H Kraft kan du i de allra flesta fall flytta med ditt elavtal till din nya adress. Vänd dig till kundtjänst, så hjälper vi dig med det praktiska. Dock behöver du säga upp avtalet med ditt elnätsbolag, eftersom det är knutet till din nuvarande adress. Tänk på att säga upp avtalet i god tid innan du flyttar, eftersom du är betalningsansvarig i upp till en månad efter att du anmält flytt. Det här behöver du för att kunna anmäla flytt:

• Personnummer eller kundnummer

• Namn, adress och telefonnummer

• Ny adress dit din slutfaktura ska skickas

• Vilken dag elabonnemanget ska upphöra

• Namn på nästa boende eller fastighetsägare